Elhunyt Petrovics Emil, a kiváló zeneszerző, zenepedagógus és közéleti személyiség.

Operákat is írt, egy ideig a Magyar Állami Operaház igazgatója majd főzeneigazgatója is volt, így illik róla megemlékezni ebben a kis operablogban is.

Pályafutását számos újság, folyóirat ismerteti, méltatja, itt olvasható az Index közölte nekrológ.

Én inkább gyermek- és fiatalkoromból őrzök emlékeket róla. Zsüritagként láttam a TV Ki mit tud? c. vetélkedőjében, hallottam-láttam számos ügyben megfontoltan-mosolygósan, a bajusza alatt somolyogva nyilatkozni, a sajtó pedig mindig gondosan hírt adott új műveinek megszületéséről, előadásáról. Rokonszenves személyiség volt.

Magánéletét - egyszerű vidéki  fiúként - persze nem nagyon ismertem. Emlékszem, meglepődtem, amikor megtudtam, hogy a csodálatos Galambos Erzsi a felesége volt, valahogy úgy képzeltem, hogy komolyzenésznek csak komolyzenész lehet a párja.

"Hazai" vonatkozás: hosszú évekig a debreceni Bartók Béla Nemzetközi Kórusverseny Művészeti Tanácsának elnöke volt. Úgy rémlik, személyesen is láttuk és hallottuk, amikor a feleségemmel - már csak  a hozzánk közel álló Sol Oriens Kórus kedvéért is -  ellátogattunk  a verseny egy-egy rendezvényére.

Őszintén remélem, hogy Petrovics Emil munkássága megfelelő helyre kerül, és méltóképpen gazdagítja majd kulturális örökségünket. 

Az érdeklődő Olvasó bizonyára szívesen kapcsol át Kataliszt blogjára, ahol személyes emlékekkel teli megemlékezést olvashat az elhunyt művészről.

Szerző: alvarezfan1111  2011.07.02. 00:10 Szólj hozzá!

Címkék: petrovics emil galambos erzsi

A bejegyzés trackback címe:

https://operazona.blog.hu/api/trackback/id/tr493112626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása