Ezen a webhelyen az "Operazóna" blog 2011 óta működik. Természetesen én, mint a blog írója, nem látom, ki nézi meg ezt a blogot. A blognak helyet adó webhely viszont ad a blog szerzőjének némi visszajelzést. Így láthatom, hogy a blogot naponta hány ember nézi meg, hány bejegyzést keres fel, de - ahogyan írtam -  semmit sem tudok senki személyazonosságáról, sem arról, honnan érkezett a blogra.
Láthatom azt is, hogy az egyes bejegyzéseket hányan nézték meg  2013. november 15. óta. Megvan a top tíz is, ezt osztom meg most azzal, akit érdekel. A népszerűség lefelé csökken, az első és utolsó bejegyzés között kb. 5-szörös nézettségbeli különbség van.


 

Bánk bán első helye nem lep meg, hiszen a Bánk bán irodalomból bizonyára kötelező olvasmány, érettségi anyag. Szóval, sokan írják be az internetes keresőkbe, s azok persze kidobják az én blogomban szereplő bejegyzést is. Gondolom, miután látják, hogy opera, sokan gyorsan továbblépnek. :-)

Massenet Thais c. operája nem nagyon ismert, a második hely talán a benne szereplő Meditációnak köszönhető. Ez valóban gyönyörű kis hangszeres darab, amely önálló életet él.

Elsőre nagy rejtély volt nekem a "Tanuljunk énekelni - 1" bejegyzés előkelő harmadik helyezése. Az szinte lehetetlen, hogy az én bölcs szövegem ennyire vonzó legyen. :-) Ilyen sokan tanulnak énekelni? De aztán megnézi az ember és látja benne Del Monaco, Alagna, Pavarotti, Domingo nevét.  Bizonyára ezekre rákeresve jutnak ide az érdeklődők. Vagy a tehetséges fiatal énekes belinkelt produkcióját, Rómeó cavatináját nézik meg annyiszor Gounod Rómeó és Júlia c. operájából? Vagy csak a Rómeó és Júlia, mint irodalmi anyag?

Öszességében - ha nem én írtam volna a bejegyzéseket - én is kb. ezt a népszerűségi listát állítottam volna fel, illetve a bejegyzésekben szereplő zenék és "húzónevek" érthetően eredményezik ezt a listát.

Szeretném, ha például a "Kard(d)al a pusztán" és a "Hindu dal" népszerűbb lenne. Nagyon szépek bennük a zenék. Ráadásul könnyűzenei feldolgozásuk is van.

Még az is lehet, hogy ezt a listát csak pár elszánt/unatkozó/operakedvelő júzer kattintgatása alakította ki. Lehet, hogy például a "Tanuljunk énekelni - 1" bejegyzést csak egyetlen valaki tartja életben. Vagyis nem érdemes statisztikát értelmezni?

Ne is ragozzuk túl, a statisztikában és annak értelmezésben amúgy sem vagy nagyon jó. Inkább nézzük meg újra a top 10 blogot fentebb és hallgassuk meg a bennük hivatkozott zenét. És persze csak kattintgassatok tovább!

Jó szórakozást!

Szerző: alvarezfan1111  2016.09.10. 17:41 2 komment

Címkék: Rómeó és Júlia Bánk bán Massenet Gounod Thais

A bejegyzés trackback címe:

https://operazona.blog.hu/api/trackback/id/tr7011693227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dorka3. 2016.09.10. 22:55:56

Én vagyok az egyik kattintgató! Érdeklődve várom a további bejegyzéseket! Köszönet!
süti beállítások módosítása